Marketingoptimalisatie
Met je gegevens in PriceShape kun je betere resultaten behalen met je Google-advertenties door je marketingbudget toe te wijzen op basis van prijsgegevens.
Identificeer je meest concurrerende producten
Gebruik PriceShape-inzichten over je concurrentiesituatie in je voordeel op Google Shopping. Wij helpen je ontdekken waar je je prijzen voor bepaalde producten kunt verhogen, terwijl je nog steeds de meest concurrerende op de markt blijft.
Het enige wat je hoeft te doen is je marketingbudget op Google Shopping aan deze producten toe te wijzen, zodat je met elke verkoop meer geld kunt verdienen.
87% van alle online aankopen gaat via prijsvergelijkingssites als Google Shopping en 67% hiervan is bereid te kopen bij een webshop waar ze nog nooit van hadden gehoord
Google-advertenties zullen je beste vriend zijn
Concurrerende prijzen kunnen hanteren speelt een grotere rol in je conversiepercentage, ROAS en winstniveau dan de meeste andere factoren in je Google Ads-account.
Met je prijspositiegegevens van PriceShape kun je je marketingbudget richten op de producten die meer en betere omzet voor je opleveren.
Leer hoe je prijsvergelijkingsinzichten kunt gebruiken voor Google Shopping
Laat je inspireren door Andrew Lolk - oprichter van Savvy Revenue, die je vertelt hoe de feed van PriceShape je bedrijf dagelijks ondersteunt en je marketinguitgaven helpt verlagen.
Geoptimaliseerde en gespecificeerde aangepaste labels
Rechtstreeks vanuit je PriceShape-account kun je extra aangepaste labels maken op basis van de prijspositie van je producten (concurrerend geprijsd, neutraal en duurder) in een aanvullende feed voor je Google Ads-account.
Deze aanvullende Google-feed verrijkt je bestaande winkel-feed en op deze manier kunnen we je helpen campagneprioriteiten te gebruiken om prioriteit te geven aan goedkopere producten, biedingen te plaatsen op basis van of je goedkoper, neutraal of duurder bent, en te optimaliseren voor brutowinst (POAS).
Verbeterde strategie betekent succes
Inzicht in je winstniveaus is de sleutel tot elke succesvolle prijsstrategie. Door je productgroepen met aangepaste labels te maken, kun je biedingen instellen op basis van exacte prijsniveaus.
Op deze manier kunnen we je helpen je marketingbudget toe te spitsen op de producten waar je het meest mee concurreert en de grootste kans hebt om de verkoop binnen te halen.