Intelligente prijzen
Misschien heb je wel eens gehoord van dynamische of automatische prijzen, waarbij de productprijzen stijgen en dalen op basis van verschillende parameters. Normaal gesproken gebeurt dit aan de hand van eenvoudige prijsregels.
Intelligente prijzen zorgen ervoor dat je producten automatisch van prijsregel naar prijsregel gaan, op basis van verkoopprestaties, voorraadniveau, brutomarges, beschikbare weken en nog veel meer.
Data is essentieel
We verzamelen alle prijzen, aandelengegevens en meer van je concurrenten, zodat je dynamische prijsregels kunt instellen die ervoor zorgen dat je ze kunt verslaan en toch de hoogst mogelijke winstmarge kunt hebben.
Wij vinden dat gegevens beschikbaar, transparant en snel te interpreteren moeten zijn in dit drukke bestaan. Data zoals het bovengenoemde is daarom met slechts één klik bereikbaar in PriceShape en wordt dagelijks bijgewerkt.
Dynamische prijzen
Dynamische prijzen bepalen en prijsstrategieën opzetten aan de hand van eenvoudige vragen is een kunstvorm. Een kunstvorm die wij hebben getemd in PriceShape.
Je kunt geavanceerde dynamische prijzen krijgen door eenvoudige vragen te beantwoorden, zoals:
- Welke concurrent wil je volgen?
- Wat is je minimale winst?
- Welke prijsstelling wil je?
- Moeten we concurrenten negeren die geen voorraad hebben?
- Etc.
Als deze zaken zijn ingesteld, zullen je productprijzen automatisch op en neer gaan. Dit kun je doen voor bijvoorbeeld verschillende merken, groeperingen of categorieën.
Intelligente dynamische prijzen
Maar we zullen je laten zien hoe je nog intelligentere prijzen kunt krijgen, waarbij je producten automatisch volgens verschillende dynamische prijsregels bewegen op basis van prestaties en andere parameters.
In PriceShape hebben we onze “Dynamische tags” ontwikkeld, een manier om producten te groeperen. Hier hebben we het heel gemakkelijk en eenvoudig gemaakt om producten te groeperen op basis van verkoopgegevens, voorraadniveau, informatie over concurrenten en tal van andere dingen.
Wij maken het mogelijk om unieke groepen te maken zoals:
Wij maken het mogelijk om unieke groepen te maken zoals
Traaglopers
Producten die de afgelopen 30 dagen niet zijn verkocht/meer dan 50 producten op voorraad hebben
'Traaglopers' gaan automatisch over op een dynamische prijsregel die agressievere prijzen activeert.
Sterke presteerders
Meer dan 10% conversie/meer dan 50 stuks verkocht in de afgelopen 30 dagen
Wij helpen je bij het instellen van je account
Je wordt verbonden met een van onze getalenteerde klantsuccesmanagers, die een expert is op het gebied van prijzen en het PriceShape-platform en alle kansen die daarin liggen.
Ons klantensuccesteam volgt je op je reis en begeleidt je naar baanbrekende resultaten.