Marktplaats verkoopstrategieën

Het hebben van de juiste verkoopstrategieën is essentieel voor het succes van je bedrijf. PriceShape stelt je in staat de acties van je concurrenten te monitoren, zodat je je prijsstrategie kunt aanpassen en altijd een stap voor blijft.
PrijsShape_Bron-1
36 - Prijsvorm_in_marktplaatsen_1
inzichten in marktplaatsgegevens

Personaliseer je dashboards

We bieden data-inzichten van diverse marktplaatsen, waardoor je alle data van je concurrenten op ons platform kunt beheren. Naast Google Shopping kan je ook feeds van Idealo, Amazon, Bol en Pricerunner integreren. Dit helpt je om een compleet marktoverzicht te behouden en wijst je in de juiste richting bij het bepalen van je prijsstrategieën.

Zelf concurreren_1-2
inzichten in marktplaatsgegevens

Stop met concurreren met jezelf

Heb je je ooit afgevraagd of online marktplaatsen effectief met jouw marktpositie concurreren? Dit is een cruciaal punt voor detailhandelaren. Een andere belangrijke overweging is de haalbaarheid van het implementeren van een multi-channel prijsstrategie, waarbij verschillende prijzen worden gehanteerd op verschillende marktplaatsen.
Koopknop-2
Amazon

Win de koopknop

Het winnen van de koopknop op Amazon kan uitdagend zijn. Verschillende factoren moeten overeenkomen, met de prijs als belangrijkste element. Wij helpen je om de koopknop te bemachtigen door te focussen op de producten waarin je competitief bent en de grootste kans van slagen hebt. Dit is cruciaal, aangezien 82% van de consumenten op de koopknop vertrouwen.

Nieuwe_strategie-1
inzichten in marktplaatsgegevens

Marktplaatsstrategieën

Verschillende marktplaats verkoopplatforms opereren op unieke wijze, dus één enkele verkoopstrategie is niet effectief voor alle. Prijzen, concurrenten en producten verschillen per marktplaats, wat betekent dat het aanpassen van je prijsstrategie tot hogere winsten kan leiden, terwijl je toch concurrerend blijft.
Groep 13993
Bronnen

Jouw aanwezigheid is belangrijk

Door een volledig overzicht van de verschillende marktplaatsen te hebben, voorkom je interne concurrentie en neem je doordachte beslissingen. Met geoptimaliseerde marktplaatsvermeldingen zorg je ervoor dat je zichtbaar en concurrerend blijft in een drukke digitale omgeving.

Strategie_marktplaatsen

De juiste strategie voor verkoopstrategieën

Het verkopen van hetzelfde product op verschillende marktplaatsen (bijv. Amazon, Bol, Google) kan ingewikkeld zijn, vooral als de prijsstrategieën per platform aangepast moeten worden. PriceShape geeft je de mogelijkheid om te zien hoe je product op diverse marktplaatsen wordt geprijsd, zodat je concurrent kunt blijven terwijl je je winstmarges maximaliseert.

Als je product bijvoorbeeld op de ene marktplaats 10% duurder is dan op de andere, kun je met PriceShape je prijzen hierop aanpassen. Je kunt op elk platform verschillende prijzen instellen, zodat je concurrerend blijft en tegelijkertijd je winstgevendheid optimaliseert.

Kaart_toon_verkopers-1

Treed nieuwe markten binnen

Het betreden van nieuwe internationale markten kan een grote verandering voor je bedrijf betekenen, maar vraagt ook om een goede voorbereiding. PriceShape voorziet je van de gegevens en inzichten om weloverwogen beslissingen te maken voordat je een nieuw land betreedt. Door het analyseren van concurrentieprijzen, voorraadniveaus en markttrends in de doelregio, kan je verkoopstrategieën verbeteren en een prijsbenadering ontwikkelen die op die markt is afgestemd, zodat je marktplaatsvermeldingen succesvol zijn.

PriceShape laat je belangrijke concurrenten monitoren en biedt de data die je nodig hebt om kansen te identificeren. Hiermee kun je vol vertrouwen je prijzen, marketing en productassortiment aanpassen aan de lokale vraag, of je nu een concurrerende markt betreedt of nichekansen verkent.

Prijspositionering_branding

Geautomatiseerde prijsstelling en retail prijsoptimalisatie in branding

De optimalisatie van retail prijzen door middel van geautomatiseerde prijsstelling speelt een essentiële rol in de verkoop op je marktplaats en in het vormen van de merkperceptie. Als retailer draait je prijsstrategie niet alleen om de laagste prijs op de marktplaats aan te bieden, maar ook om je prijzen in lijn te brengen met de waarde die je merk vertegenwoordigt. Misschien bied je wel superieure klantenservice, snellere levering of een betere winkelervaring. Deze toegevoegde waarde kan rechtvaardigen dat je je anders op de markt positioneert.

Met PriceShape kun je je producten strategisch prijzen, geheel in lijn met je merkimago. In plaats van altijd de goedkoopste te willen zijn, kun je ons platform gebruiken om je prijzen als de 3e of 4e laagste in te stellen. Zo behoud je je winstmarges en val je toch op door de service en ervaring die je biedt.

Belangrijke productstatistieken (2)

Kwaliteitsgegevens waarop je kunt vertrouwen

Bij PriceShape geven we prioriteit aan de kwaliteit en nauwkeurigheid van onze gegevens. Onze geavanceerde webscrapers scannen dagelijks de markt, zodat je altijd up-to-date bent met de laatste inzichten over concurrentprijzen, voorraadstatus en bezorgkosten.

Ons productbeheer is ook ontworpen om minimaal één keer per dag nieuwe concurrentmatches te vinden, waardoor je account in de loop der tijd meer waardevolle matches verzamelt. Dit verzekert dat je beslissingen altijd gebaseerd zijn op actuele marktgegevens, zodat je de concurrentie kunt voorblijven en je prijsstrategieën dienovereenkomstig kunt aanpassen. Met PriceShape kun je erop vertrouwen dat de data die je productbeheer aandrijft accuraat en relevant is

Laat je bedrijf groeien

Wij helpen je bedrijf te laten groeien

Naarmate je bedrijf groeit, groeit ook de capaciteit van PriceShape. Er zijn geen grenzen: je kunt eenvoudig opschalen naar het beheren van prijsstrategieën voor zoveel markten als je assortiment aankan.

Ons platform past zich aan jouw behoeften aan, waardoor PriceShape je groei in elke fase ondersteunt, ongeacht de grootte van je onderneming. Ben je benieuwd naar hoe PriceShape werkt?

Begin dan je gratis proefperiode en test het met je eigen producten.

Werken met PriceShape

Het onboardingproces bij PriceShape

Bij PriceShape zetten we ons in voor jouw succes. Ons onboardingproces zorgt ervoor dat je het maximale uit het platform haalt, met een toegewijde klantsuccesmanager die je bij elke stap begeleidt.

1 - Strategische meeting: We brengen je doelen, prijsstrategie en belangrijkste concurrenten in kaart.

2 - Technische meeting: Beheers het platform, stel strategieën op en word een supergebruiker. We begeleiden je door rapporten, dashboards en filters en zorgen dat je met vertrouwen het platform gebruikt.

3 - Best Practice meeting: Krijg antwoorden, tips en optimaliseer je workflow. Deze sessie zorgt ervoor dat je je resultaten maximaliseert met gepersonaliseerde strategieën en deskundige inzichten.

4 - Groeimeeting: Herzie doelen, beoordeel voortgang en plan voor continue groei. We evalueren wat werkt, pakken uitdagingen aan en verfijnen strategieën voor succes op de lange termijn.

Met dit proces streven we ernaar een sterke samenwerking op te bouwen en jouw bedrijf te laten groeien met PriceShape.

Veelgestelde vragen

Blijf op de hoogte van de nieuwsbrief van PriceShape E-mail

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in e-commerce. Je ontvangt exclusieve tips en trucs, verhelderende blogs en de nieuwste informatie over prijzen en trends.