Leveranciersbeheer


Benchmarking eenvoudig gemaakt

Groepeer je leveranciers

Richt je op een productcategorie

Effectief leveranciersbeheer met PriceShape
Met PriceShape kun je leveranciersbeheer stroomlijnen door leveranciers strategisch te groeperen op basis van grootte, productcontracten of marktfocus. Deze functionaliteit stelt je in staat om je leveranciers effectiever te organiseren en te monitoren, waardoor je hun prestaties gemakkelijker kunt volgen en weloverwogen beslissingen kan nemen.
Door leveranciers te groeperen, kun je snel prijzen, voorraadniveaus en productbeschikbaarheid vergelijken bij sleutelpartners. Of je nu met grote resellers of kleinere leveranciers werkt, met PriceShape kun je je leveranciersbeheerstrategieën op maat maken en je focussen op de belangrijkste relaties - een geweldige functie voor key account managers.

Volg prijsstrategieën van leveranciers met PriceShape
Met PriceShape kun je eenvoudig de prijsstrategieën van leveranciers volgen en waardevolle inzichten verkrijgen in hoe hun producten geprijsd zijn ten opzichte van de aanbevolen verkoopprijs (RRP). Hiermee kun je precies bijhouden hoe nauwkeurig leveranciers jouw prijsrichtlijnen volgen en eventuele afwijkingen opsporen die invloed kunnen hebben op de positie van jouw merk op de markt.
Dankzij het platform van PriceShape kun je zien hoe elke leverancier zich verhoudt tot jouw adviesprijs, en of ze consequent erboven of eronder prijzen. Met deze transparantie kun je beoordelen welke leveranciers de merkwaarde in stand houden en welke wellicht intensievere communicatie nodig hebben.

Leveranciers groeperen op productassortiment en status
Merken maken vaak gebruik van de A-, B-, en C-groeperingsfuncties van PriceShape om hun leveranciers in te delen op basis van productassortiment en hun status. Zo kunnen resellers bijvoorbeeld worden ingedeeld in 'Goud', 'Zilver' of 'Brons', afhankelijk van hun belang of prestaties. Het productassortiment wordt daarentegen geclassificeerd in categorieën zoals 'A', 'B' of 'C'.
Dit stelt merken in staat om eenvoudig te beheren welke resellers geautoriseerd zijn om specifieke productreeksen te verkopen. Een 'gouden' reseller kan bijvoorbeeld toegang hebben tot het volledige productassortiment (groep A), terwijl een 'zilveren' reseller alleen een beperkter assortiment mag verkopen (groep B of C). Door leveranciers zo te organiseren, zorgen merken ervoor dat elke reseller in lijn is met hun productdistributiestrategie.

Historische prijsdata voor betere onderhandelingen met leveranciers
Gedetailleerde historische prijsdata stelt je in staat een duidelijk voordeel te behalen tijdens onderhandelingen met leveranciers. Met toegang tot gegevens van eerdere prijzen, kun je trends en prijspatronen identificeren die waardevolle inzichten bieden in de prijsstrategie van elke leverancier.
Dankzij deze marktinzichten begrijp je beter hoe leveranciers hun prijzen in de loop der tijd aanpassen, zodat je beter voorbereid bent op onderhandelingen. Of je nu constante prijsdalingen of periodes van prijsstijgingen ontdekt, met deze informatie kun je altijd gunstiger voorwaarden onderhandelen.

Het onboardingproces bij PriceShape
Bij PriceShape zetten we ons in voor jouw succes. Ons onboardingproces zorgt ervoor dat je het maximale uit het platform haalt, met een toegewijde klantsuccesmanager die je bij elke stap begeleidt.
1 - Strategische meeting: We brengen je doelen, prijsstrategie en belangrijkste concurrenten in kaart.
2 - Technische meeting: Beheers het platform, stel strategieën op en word een supergebruiker. We begeleiden je door rapporten, dashboards en filters en zorgen dat je met vertrouwen het platform gebruikt.
3 - Best Practice meeting: Krijg antwoorden, tips en optimaliseer je workflow. Deze sessie zorgt ervoor dat je je resultaten maximaliseert met gepersonaliseerde strategieën en deskundige inzichten.
4 - Groeimeeting: Herzie doelen, beoordeel voortgang en plan voor continue groei. We evalueren wat werkt, pakken uitdagingen aan en verfijnen strategieën voor succes op de lange termijn.
Met dit proces streven we ernaar een sterke samenwerking op te bouwen en jouw bedrijf te laten groeien met PriceShape.
.webp?)
Kwaliteitsgegevens waarop je kunt vertrouwen
Bij PriceShape geven we prioriteit aan de kwaliteit en nauwkeurigheid van onze gegevens. Onze geavanceerde webscrapers doorzoeken de markt dagelijks, zodat je altijd op de hoogte bent van de nieuwste inzichten in concurrentenprijzen, voorraadstatus en bezorgkosten.
Onze productbeheer is ook zodanig ontworpen dat het minstens eenmaal per dag nieuwe concurrentmatches vindt, waardoor je account in de loop der tijd meer waardevolle matches verzamelt. Hierdoor kun je zeker zijn dat je beslissingen altijd gebaseerd zijn op actuele informatie, zodat je de concurrentie steeds een stap voor blijft en je prijsstrategieën kunt aanpassen. Met PriceShape kun je vertrouwen op de precisie en relevantie van de data die je productbeheer aanstuurt.
Veelgestelde vragen
Heb je nog vragen?
Bekijk alle veelgestelde vragen of neem contact op met een van onze specialisten.