Case Study

Derome: Groei gerealiseerd met hulp van PriceShape

Geschreven door Ingrid Flugt | 7-apr-2024 22:00:00

Ons doel is om prijsbepaling eenvoudiger te maken. Onze klant Derome heeft ons laten zien hoe wij vanaf het begin van het verkoopproces waarde creëren. Elk bedrijf is uniek, wat betekent dat pijnpunten en alles wat belangrijk is, verschillen. Deze case beschrijft hoe een e-commercebedrijf dat hout verkoopt, kan profiteren van prijsgegevens en hoe we hebben samengewerkt om hun uitdagingen op te lossen.

Het begin

Het begon allemaal met een zaag in 1946. 

Tegenwoordig is Derome het grootste familiebedrijf in hout in Zweden. Al meer dan 75 jaar zijn hout en relaties hun grondstoffen. Zij beschouwen hout als de hoeksteen van een duurzame samenleving en hebben een diepgaande kennis van het bos. Toch zijn ze voortdurend op zoek naar nieuwe wegen om hun positie als grootste familiebedrijf in de houtsector van Zweden te behouden.

In 2023 omvatte het nieuwe pad van Derome een vernieuwde prijsstrategie. Met meer dan 100 fysieke winkels besefte Derome hoe belangrijk het was om hun online aanwezigheid te versterken. Om deze strategie effectief uit te voeren, zochten ze hulp met een prijsbepalingstool. Nadat ze verschillende opties op de markt hadden onderzocht, ontdekten ze PriceShape tijdens hun zoektocht.

Het zoekproces

PriceShape was niet de enige prijsbepalingstool die Derome ontdekte tijdens hun zoektocht naar een tool die hen kon helpen bij de implementatie van hun prijsstrategie. Tijdens hun zoektocht ontmoetten ze twee andere aanbieders en vroegen ze hoe zij hen konden helpen bij de implementatie van hun nieuwe prijsstrategie.

Robert, de locatiemanager bij Derome, was verantwoordelijk voor het vinden van de juiste prijsbepalingstool. Hun grootste uitdaging was het vele handmatige werk dat ze moesten doen om de markt te scannen op prijsniveaus om de prijzen van concurrenten te analyseren. Ook moesten ze het overzicht bewaren door alle gegevens in een Excel-bestand in te voeren. Robert hoopte ook dat ze met betere prijsgegevens strategischer en efficiënter met de gegevens konden werken om hun KPI's te meten.

Het eerste contact 

Derome plande een afspraak in met een van onze productspecialisten, die meteen aan de slag ging om te onderzoeken hoe PriceShape hen het beste kon helpen. Het hoofddoel van de eerste bijeenkomst was om een volledig beeld te krijgen. Niet alleen om Derome kennis te laten maken met PriceShape, maar ook om Johan, onze International Business Development Manager, inzicht te geven in de behoeften van Derome.


" Het is voor ons van cruciaal belang om de pijnpunten van onze klanten te identificeren, zodat we hen zo effectief mogelijk kunnen helpen. Een bedrijf als Derome.se heeft waarschijnlijk andere behoeften dan een schoonheidsmerk. PriceShape kan op verschillende manieren hulp bieden. Door prioriteit te geven aan de behoeften van onze klanten, zorgen we ervoor dat zij optimaal profiteren van PriceShape. "
Johan Schrøder, International Business Development Manager, PriceShape


De vergadering werd afgesloten met het opzetten van een gratis testaccount voor Derome, zodat ze konden zien hoe we hen konden helpen hun pijnpunten op te lossen met behulp van PriceShape.  

 

De reactietijd met PriceShape is altijd snel geweest; nadat we voor het eerst contact met hen hadden opgenomen over een vergadering, duurde het niet lang om een gratis testaccount aan te maken, zodat ze tijdens de vergadering konden laten zien hoe hun platform met onze gegevens werkte.
Robert Zarins, locatiemanager, Derome 

 

 

Robert benadrukte dat de snelle uitvoering en communicatie belangrijke factoren waren die hun interesse in PriceShape als potentiële partner versterkten. De snelle communicatie en installatie waren uitzonderlijk, vergeleken met hun ervaringen met de andere twee aanbieders.


"Het verkoopproces draaide om onze behoeften en hoe we het programma konden inzetten om de beste resultaten te behalen op basis van onze uitdagingen en doelstellingen."
Robert Zarins, locatiemanager, Derome 

Waarom PriceShape 

Robert gaf aan dat de belangrijkste beslissing om PriceShape te selecteren als hun nieuwe prijstool gebaseerd was op hun positieve ervaringen tijdens het verkoopproces. Hij merkt op dat de gebruiksvriendelijkheid van het platform het onboardingproces vergemakkelijkte.

Daarnaast benadrukt Robert dat de interacties met ons Customer Success Team en Customer Support Team uitstekend zijn geweest; de communicatie en reacties waren snel en nuttig. Het programma is volledig afgestemd op hun behoeften en verwachtingen, waardoor ze verdere ontwikkeling en vooruitgang binnen het project willen onderzoeken om een concurrentievoordeel te behalen.